dinsdag 16 augustus 2022

Naar zonneschijn komt regen!


 Tja, we hebben allemaal lopen puffen en steunen, maar wat was het warm.

Vandaag heeft het hier even (motregen) geregend, maar wat doet dat de natuur goed ook al is het te weinig, en ze had het ook heeeel hard nodig ook al is het nog niet voldoende.

Aankomende week mogen we ons op gaan maken voor nog veel meer regen, en na een tijd van warmte is dit wel heel erg fijn voor mens en dier.

En we gaan natuurlijk hopen dat de warmte uit het huis gaat, het was bij ons op het maximale 25 graden, we hebben snel de airco aangedaan waardoor het kwik zakte naar 23 een beetje koelte 🥵

Johan riep op een gegeven moment, “piep piep piep” wat is het warm, hij kan er zo slecht tegen, dus recht voor de airco heb ik hem gezet en gezegd niet klagen maar handelen waar je kan!

Hoe vaker je zegt, ik heb het warm hoe warmer je het krijgt, dit zei mijn moeder altijd tegen m’n vader, en op dit soort momenten, hele kleine dingen, mis je ze.

Maarja, ik zat vandaag een beetje te zoeken op internet naar warmte en vond deze spreuk die hierboven afgebeeld staat, en kon er stiekem om lachen.

We vonden het allemaal warm maar ondertussen vonden we het ook zeer fijn, we konden met z’n allen naar buiten, in de natuur vertoeven, lekker in gezelschap bbqen en met vrienden een wijntje doen, en ook al “klaagden” we, we vonden het met z’n allen een zeer fijne tijd.

We zagen de caravans vertrekken naar Frankrijk, Italië en Spanje, auto’s vol met materialen en kinderen hoopvol door de auto ruiten heen kijken, naar waar is het water!

Daarnaast konden onze huisdieren er lekker op uit (wij hebben 2 poezen, loetje & liesje) in de zon “bakken” en ondertussen hijgend weg lopen en wat heb ik hier smakelijk om gelachen!

Ik persoonlijk kijk weer uit naar de herfst, kalebassen, lekker pompoensoep maken, cakes bakken met appel en kaneel en stiekem alweer kaarsjes aan om het gezellig binnen te maken.

De herfst is mijn ding met z’n mooie kleuren, Maar Irene niet klagen het is nog ZOMER!!!

 

1 opmerking:

Josephine zei

Inderdaad Irene, na zonneschijn komt regen, en eerlijk gezegd ben ik daar heel
blij mee. De natuur heeft het zeker nodig en wij mensen kunnen als de temperaturen
weer een beetje normaler worden weer vrij ademhalen. Zelf kan ik ook erg slecht
tegen zoveel warmte. Leuke namen hebben jullie poezen, ze kunnen altijd heerlijk
kroelen in de brandende zon totdat het te veel gaat worden en verterekken ze weer
naar een schaduw plekje of weer naar binnen.
Alle seizoenen hebben hun charme, en zeker is de herfst ook een prachtige
periode in het jaar, alles verkleurd zo mooi in warme tinten.
Maar nog even blijven we genieten van deze toch prachtige zomer, we hebben
zeker niets te klagen.